.:: WaDi aL QuRRa' ::.

BISMILLAH... IQRA!.. AFHAM!.. AMAL!... Dunia ini adalah perlembahan yang subur dengan ilmu YANG MAHA KUASA... Jika bukan kita yang mengusahakan dan menuainya... Siapa lagi yang lebih berhak?...

BTN Dan Lembu

Bismillah...

Hah??...sehari sampai 2 post?...suka hati ana la...hehe
Mulanya tadi mahu menggabungkan 2 tajuk dalam satu posting, tetapi bila difikir2 baik buat 2 posting aja, baru nampak rajin sikit...yelah, takut2 x nampak kerajinan ana ni kan...=D

BTN?...apa tu?...makanan ke?..sedapnyaa!...heheh...Ok2, jangan melalut lagi. BTN atau Biro Tata Negara adalah dengan rela hati dan berbangganya ana mengklasifikasi Makhluk BTN ini adalah satu alat kerajaan UMNO-BN bagi mempromosikan kebatilan...wallahu'alam.
Mengapa BTN menempah nama di Wadi al Qurra?...sebenarnya secara x sengaja, setelah ber'chating' dengan seorang sahabat UITM...Dia telah menceritakan satu program BTN telah di adakan di sana.

Setelah diceritakan kisah2nya, memang tidak kepelikan langsung ana mendengarnya akan ketaksuban penceramah2 BTN terhadap kebatilan, tetapi yang menjadikan BTN menjadi tajuk kali ini adalah kerana, diceritakan penceramah di program itu demi menunjukkan ke'gagal'an pemerintahan PAS kelantan, telah mengatakan bahawa rakyat kelantan ini sanggup mencuri lembu dan menjualnya dan mengatakan daging itu halal.

Fokus ana adalah kenapa seorang penceramah yang bergelar pensyarah boleh bercerita begitu demi menegakkan benang yang basah?...ana kesiankan dia yang telah berjaya memperbodohkan dirinnya. Beliau telah berjaya menunjukkan mentaliti yang amat kolot dan ketinggalan zaman...SYABAS!!!

Ana bukan mahu menyangkal cerita yang di bawa pensyarah itu, tetapi rasanya QURRA sekalian sudah dapat menangkap maksud ana, membawa cerita2 begitu demi menjatuhkan pembangkang amnya dan PAS kelantan khususnya, agaknya lembu cuma ada dikelantan sahaja, dan perompak2 lembu itu juga hanya berada di Kelantan...ah...lemahnya mentaliti seorang pendidik!...

5 comments:

oh
mekasih pomot blog sayer...
:P

hahaha. sbnrnye malas nk layan mentaliti lembu org2 camneh. makin dilayan makin lombu la kite.huhu. mooo~~ utk mereka!


-comel lembu ko sengehh.

 

ai anin
tergoda dgn gaya lembu tu ke?

bese le tu pok cik zul
xde point len nk cite
kanak2 comel spt saye n anin le jd sasaran

 

Citer BTN yer.. Saya pun ada gak tulis pasal pengalaman sy kat kursus BTN, mgkn berbeza. Sbb kursus BTN kami utk pelajar2 ke luar negara.
Klu nk baca blh tgk link ni
; http://humaici.blogspot.com/2008/09/perpaduan-teras-kejayaan.html

 

salam...
nk komen cket fsl BTN nih.. i do agree wif ur point. ana pnh 2kli BTN under UIA tp dibuat diluar... mmg 2 bnda yg sgt bbeza...
nk cte dlm blog mcm pnjgla plak nti...
tp yg bestnye time mclead ari2, kami yg dberi kuasa yg byk krn kami byk protes dgn pihak BTN. jd nk xnk diorg kne akur cz kami nkkn pgaulan yg Islamic dlm 2... i've learned my things tmsukla fsl plembagaan Malaysia...=)

 

wslm wrhmtlh...
ya...anti sndiri dah rasai bukan..:)..
sebenarnya ana pun setuju kalau kata BTN ni mmg ada mengajar kita...pasal perlembagaan semua...tapi yg jadi x betulnya bila ia disalah guna menjadi alat pihak2 tertentu..

apapun...alahamdulillah dan syabas kepada group dr UIA kerana dapat tekan depa...kene ajau sikit tu...heheh