.:: WaDi aL QuRRa' ::.

BISMILLAH... IQRA!.. AFHAM!.. AMAL!... Dunia ini adalah perlembahan yang subur dengan ilmu YANG MAHA KUASA... Jika bukan kita yang mengusahakan dan menuainya... Siapa lagi yang lebih berhak?...

MMU Awards - Satu Penilaian

Bismillah...

Segala puji dan syukur dirafa'kan buat ilahi, yang mana haknya wajib dipenuhi, selawat dan salam buat junjungan mulia, jangan sombong jangan malas kelak siapa yang rugi.

Mulanya ana mahu tuliskan satu artikel, sesuai dgn permintaan seorang dua sahabat...tp ana tangguh dulu kali ini oleh satu sebab. Asbabnya apa?...begini sirahnya, sesuai dengan tajuk di atas, mulanya ada yang mengajak turut serta, ana kata takpelah, ada kerja...memangnya ana tak tipu, kerjanya mmg ada dan nyata. Tapi, pagi sabtu, setelah selesai ujian MUET, err...baru ambil MUET?...ya benar, ana baru ambil, itupun kerana syarat nak grad nanti kena ada MUET...ish, awal2 tak mahu ambil!

Sambung2, masa ujian tu terperasan ramai juga sahabat Usrah yang ambil sama, jd...ana ada geng!...Hazwan amir Institusi Usrah pun ada, maka dia kata, abang zul tak p MMU Awards ke?...ana fikir, nanti petang confirmkan balik. Alih2 balik lepas ujian MUET tu ana tidur, tgk2 aja dah banyak miskol dari Hazwan yang hensem tu, maaf ye wan, terimalah pujian ikhlas tu...ehehe

Mulanya ana bagitahu, confirm taknak g, tp masa tu tengah tak buat apa sgt, ana fikir lagi, mmg fatrah sekarang ana perlu duduk2 dengan sahabat..ana perlu, bukan apa, mahu cari ketenangan sikit, sambilnya eratkan ukhwah yang pasti!...insyaAllah ya sahabat!...ana call balik, bgtau confirm ana pergi, nasib baik tak diganti lg tempat ana dengan org lain...huhu...dan itulah asbabnya ana sampai ke MMU Awards kali ni (Last minute lagi buat keputusan...isk!)

Ok, kita teruskan dengan MMU Awards...kami pergi kali ini mewakili Institusi Usrah MMU Melaka, yang mana di reserved kan sudah 2 meja, satu muslimin satu muslimat. Oh ya...lupa pula, majlis kali ni di adakan di Grand Hall MMU Cyberjaya...ini ana mahu lakarkan rasa tak puas hati yang membara, dah lama pendam, ehehe...Grand Hall MMU Cyberjaya tu mmg ana x puas hati sbb mmg grand betul...banding kami kat Melaka, isk...dah la luas dan besar MMU cyber...ini tak adil!...lama da tak puas hati ngan MMU cyber ni...huk2

Sebenarnya, MMU Awards ini adalah majlis yang diadakan secara tahunan, bagi mengiktiraf kelab2 dan individu2 yang menyumbang dalam pelbagai bentuk, Institusi Usrah juga tak terlepas dari menerima pencalonan, tapi kali ini, nasib tidak menyebelahi kami di pihak IU, tidak seperti tahun2 sudah, kali ini tiada awards yang kami gondol, tetapi kami dapat sesuatu yang lebih besar dari itu...apa dia?...tarbiyyah dari Allah supaya lebih maju lagi!...bukan maju bagi merebut anugerah2 tapi maju mengerakkan sistem2 yang ada supaya cita2 kami boleh direalisasi, KE'IZZAHAN ISLAM!...semoga Allah mempermudahkan jalan ini.

Usah difikir sangat anugerah itu, bak kata Hazwan...no heart feeling, walaupun feeling tu ada..ehehe...tp usah terbawa sangat, pasti ada hikmahnya Allah aturkan begini, kini tinggal kita mahu mengkaji apa silapnya, dan sama2 kita terus maju ke depan!...terus juang sahabat!...menang kalah adat perjuangan, ambillah ini sebagai titik tolak kita meneruskan usaha, insyaAllah, Allah itu dekat!

Sebenarnya soal MMU Awards, ni...memang hebat, grand!...tp bg sesiapa yang sudah biasa turut serta pasti tahu apa isunya majlis ini, tak mahu ana bicara2 soal itu, tp harapnya selepas ini perjalanannya berubah menurut landasan yang diredhaiNya, jadi tak perlu kami menundukkan pandangan sepanjang masa, dan tak perlu ana ulang alik ke tandas setiap kali persembahan selingan, ish...Allah saja yang tahu...moga berubah...moga berubah...USAHA!!!

Alhamdulillah, macam biasa, kalau ke cyber, dapatlah ketemu sahabat yang lama tak jumpa, sahabat Institusi Usrah Cyber dan lain2, alhamdulillah kita punya ruang ketemu, dan harapnya kita ketemu lg dilain masa...biiznillah! Oh ya...pada yang dapat awards malam tu, tahniah ya, kalian mmg berhak dengan anugerah tu atas usaha kalian yang keras...tak lupa buat abang aizam yang dapat anugerah individual, Golden Achievement...subhanallah!...bukan mudah!...ucap syukur padaNya!...mabruk 'alayk ya akhi!

Rasanya itu saja ana update buat kali ni, seterusnya macam biasa, update2 macam ni ana sertakan juga gambar untuk tatapan, tp kali ni tak dapat ambil banyak, bateri HP kong...lupa nak charge...uhuh, jadi byk la agenda yg x sempat dirakam...tapi takpa, banyak rasanya kamera malam tu, pasti ada yg rajin update nnti kan...:)



( Antara saguhati comel yang free2 je dapat...korang dapat x?...ada yg tak...ana tau2..eheh )


( Zul wadiqurra' )

( Antara wakil IU dari kalangan muslimin, belakang tu wakil IU dari muslimat )



( Antara juadah malam tu, alhamdulillah sedap juga )

( Zulhairi dengan Hazwan yang hensem - Zulfazlizan mesti jeles sebab x promote dia, sapa suh dia join geng acheh - Zulfaz suruh promote dia kat blog, sshh...jgn btau dia! )





(Bertuah la sapa duk sebelah ana, selalu masuk gambar )


p/s : Agak kecewa tahun ni x dapat ikut serta ke pesta buku, sudah rancang nak g hari ahad, tp balik semalam penat sgt...sampai pukul 3 pagi, lepas subuh baru tidur, takut x bangun ja kalau tidur 3 pg tu, penat, hari sebelumnya tidur 2 jam ja...uhu...apa pun harap buku yang dipesan tu dapat juga!...ruginya xdapat g!...ehe

10 comments:

caption yg bwh tu taleh blah slalu..huhu..pasan je lebey..kiki..

awk!nak patung tuh..saye x dpt pun..

 

ape lak pasan..jeles la tu...

patung tu, comel kan...kamu?...mmg le xdpt..sedar la sikit kamu unisel...nnti Unisel awards p la....hu3

 

wah..bertuahnye tuan punye blog. selalu je ade dalam pic. comelnye patung tu..tahniah2. walau tak dapat anugerah xpe..dapat makan pun jadilah.

 

tu la
kenapa x ikut ke pwtc.hehe.
tgk kami, menjelajah demi mencari risalah islam.
ceh.

 

tuh ah sape soh balik mlm tuh..stay la kat mmu cj..pastu leh wat wadi qurra rombongan..hahaha

 

to suraya

blagak ah dapat p ye...xpe2...uiceh...mencari risalah islam...jgn main2...hehe

to ika

sume pakat nak balik mlm tu haa...uiceh, lawatan sambil belajar wadi qurra' ye...len kali boleh..sewa satu bas...buat banner besar2...hue2

 

sabar wadiqurra'. minngu depan kita ramai-ramai serang kedai buku Thai Kuang dekat MP ye! anggap je tu sebagai pesta buku!;p

 

to hanif

tgh merajuk lg ni, heheh...a'ahkan...anggap je thai kuang sebagai pesta buku bg mengubat hati yg lara...hehe

 

ASSALAMUALIAKUM......WAHAI PEMUDA EGYPT....CAM NER CUACA KT SANE????KT MELAKE PANAS..

 

First time reading, much appreciate it