.:: WaDi aL QuRRa' ::.

BISMILLAH... IQRA!.. AFHAM!.. AMAL!... Dunia ini adalah perlembahan yang subur dengan ilmu YANG MAHA KUASA... Jika bukan kita yang mengusahakan dan menuainya... Siapa lagi yang lebih berhak?...

Poster di Bukit Gantang - Betulkah begini?

Bismillah...

Alhamdulillah, segala puji dan syukur buatNya yg berhak, juga selawat dan salam buat Baginda tercinta Muhammad Rasulullah.

Dua tiga hari ni, dan boleh dikatakan sepanjang minggu ini posting2 di Wadi al Qurra' lebih terarah kepada siasah. Mengapa ya, sebabnya mmg itu yang menjadi perhatian ana sekarang, dan disebabkan prisip KITA yg tidak sekali kali memisahkan politik dan Islam itu sendiri, maka rasanya tiada masalah lansung untuk berkeadaan seperti ini...yang benar itu terima saja, yang salah itu tegur2.

Kali ini hanya update ringkas ya, mahu tayang sediktit satu poster dari pihak BIRU TUA, cuba kalian perhatikan betul2 apa yang tidak kena.



Ini adalah salah satu poster yg terdapat di Bukit Gantang, apakah yg menjadikan ia sebagai bahan di Wadi al Qurra'?...cuba lihat ejaan AMALAN itu, nak kata arab pun bukan, jawi pun bukan, mungkinkah ia bahasa jawa?...oh ya, mungkin juga jawi yg baru diperkenalkan, ah...ana sudah ketinggalan nampaknya...itu satu, tengok ejaan MALAYSIA juga...ana betul2 sudah ketinggalan sekarang!

Bukan mahu lebih2, cuma soal ana, berdegar siang malam mahu pertahankan PPSMI, mengangkat bahasa asing, tetapi yang ini...mahu eja yg sedikit pun sudah berpinar. Ini bukan soal satu ejaan, tetapi secara keseluruhannya, begini sajakah kemampuan ahli2 akedemik KAMU yang bijak pandai itu?...ini baru sedikit, belum lagi yg selebihnya, tolonglah rujuk kembali pada al Ustaz sepak tong, Mantan imam negara itu, atau Mashitah, atau boleh juga menteri haji si Zahid Hamidi...jangan tanye soal tong2 yang disepak, soal berebut tanah, atau soal tarian yang amat senonoh sebagai menghormati budaya itu...biar saja ia berlalu...cuma bila mahu buat poster, rujuklah mereka yg lebih tahu, atau sudah tidak adakah ilmuan KAMU yang tahu?...kalau tak ada, ana yg mengaji tak habis ini insyaAllah boleh bantu sedikit2...wah...sungguh sinis posting kali ini...terima saja yg benar itu, betul2kan yg salah...

*Sama2 doa kemenangan di pihak yang benar!...ada 3 pilihanraya kecil, yg paling mencuri tumpuan ana pastilah Bukit Gantang!...kerana itu tempatnya calon dari jemaah pilihan, ah jemaah apa pula ya?...:D...sama2 doa!

3 comments:

salam..

uish, ak ingtkan jawi ak y paling teruk.bc pn merangkak2 (spt back 2 basic)

rupanye MEREKA lebih hebat.. oh, ak kalah
*xleh trime kenyataan ni*

XD

 

salam..

ye la, kita yang ketinggalan zaman la.. tu tulisan baru, sbb dorg ngaji habis, tu dpt jadi menteri.. kita ni, ngaji tak habis..

nak curi hasil tangan anda ini..

 

wslm wrhmtlh...

Mereka lebih hebat rupanya...kita ketinggalan, mari sama kita p menuntut ngan depa nak kawan?...hehe

x bek oo curi, rotan kang!...hehe