.:: WaDi aL QuRRa' ::.

BISMILLAH... IQRA!.. AFHAM!.. AMAL!... Dunia ini adalah perlembahan yang subur dengan ilmu YANG MAHA KUASA... Jika bukan kita yang mengusahakan dan menuainya... Siapa lagi yang lebih berhak?...

Ke Hulu Ke Hilir

Bismillah...

Alhamdulillah wa syukurlillah, segala nikmat dariNya usah dibilang usah diungkap, tak kan termampu ditutur dicatat satu persatu, hanya saja jika masih sedar, ucaplah syukur sebanyak banyaknya pada yang SATU. Insan Mulia, ikutan sentiasa, jangan dilupa selawat dan salam buatnya, Muhammad Rasulullah.

Maaf! ana dahulukan permohonan maaf ana, kerana atas kekhilafan diri, ana masih lagi mahu beralasan tidak sempat menulis tazkirah2 atau artikel ilmiah yang khusus, semuanya atas kerana kelemahan ana, bukan tiada masa, bukan tidak sempat, hanya kerana disebabkan ana yang lemah, itu saja. Seminggu dua ini ana memang asyik ke hulu ke hilir, tak boleh duduk diam, mungkin itulah alasan yang paling baik utk ana beralasan tak sempat menulis. Bukan ana tak tulis langsungkan, ana gantikan dengan tulisan2 santai yang tak berapa menggunakan kepala sangat, dan harini pun ana akan berbuat perkara yang sama, maaf ya.

Sebenarnya banyak kalau nak dikongsi semua, jadi ana kongsi yang sempat sajalah. Khamis lepas, selepas menyetelkan sedikit2 hal yang masih tak setel2 sampai sekarang, dari Melaka ana meluncur laju ke Klang, laju2 pun naik bas sajalah. Bergerak ana dengan Din Pemude Kahfi, asalnya mahu terus ambil tiket ke Klang, namun atas beberapa masalah teknikal, kami berdua ke Pudu Raya. Sampai ke Pudu terus ke Menara Rebong, HQ TM Malaysia jumpa abang dan selanjutnya hantar Din ke Klang Sentral.

Habis agenda itu, ana, abang ngah, kak hany, dan anak2 sedara, Aleef Nufayl serta Fatma Nuha yang comel macam ana tu terus saja dengan agenda berikutnya iaitu menjemput Ummi dan Abah dari Kelantan, waaa...jumpa family ye zul?....bestnyee...:D. Kami tunggu tepi jalan ja, mereka sampai ja, terus follow dan terus ke tempat yang paling ana suka, apa ya?...tempat makan lah...:D. Restoran itu ana lupa namanya, tapi Nufayl panggil restoran ombak sebab lampunya beralun macam ombak, tapi ana panggil restoran mawar...mawar siapa?...hehe.

( Sekuntum mawar merah, sebuah puisi...hihi...Restoran Mawar Siapa? Nama ni ana bagi sebab dia buat bunga mawar tu, sukehati je...:D )

( Jemput makan2, bersila ja atas wakaf, unik gak restoran ni, meja biasa pun ada )

Hari Jumaat, rancangan asalnya mahu ke Stadium Melawati, ada apa ya disana?...Muktamar PAS yang ke 55 la sahabat. Tapi tak jadi atas desakan masa dan beberapa masalah teknikal lain. Keesokannya, hari Sabtu, alhamdulillah kami sempat ke Shah Alam dan pastilah destinasinya Muktamar PAS. Tapi ana mahu mohon maaf awal2 sempat kami tak tangkap gambar pun kat muktamar, jadi tak boleh nak upload gambar2 hari kejadian muktamar. Pasti ada yang kecewa kerana menjangkakan wartawan Wadi al Qurra' akan membuat liputan menyeluruh, maap la ye, den tak sompat, nak tau p la sendiri...hehe. Apa pun tahniah buat Ustaz Nasa untuk kekal sebagai timbalan presiden, dan lain2 yang menang dan kalah. Jawatan tak payah kisah sangat lah, yang penting Islam kembali ke puncak!. Muktamar2 juga, tapi shopping jangan lupa, banyak gerai luar tu, sempat jugalah bukak dOmpet, tapi duit orang lain juga yang ana guna...:p.

Hari Ahad, ini hari bersejarah buat adik ana yang bakal melangkah ke alam universiti, masuknya ke MMU juga. Meneruskan generasi ketiga dari keluarga kami untuk memasuki MMU. Sampai pernah orang kata kat kami, tak da U lain ke kat Malaysia ni?...haha. Apa pun, selamat membuka langkah baru untuk adik ana, Wahida Amalin, kepada kakak2 kat MMU Melaka tu, tengok2 la ya, nak2 buat cik co - pilot @ Kak Ros Upin Ipin ( jgn marah :p ) tu...tak tengok siap!...haha. Kami Balik dari Melaka hari tu juga, mulanya ana mahu tinggal di Melaka saja untuk sertai Malam Orientasi Mahasiswa Baru pada hari Isnin, tapi oleh kerana ada hal lain, perlu juga pulang ke Klang.

( Makan Pagi kat Subaidah MITC - Baru sampai Melaka dari Klang untuk hantar adik ke MMU )

( Ummi & Fatma Nuha yang comel macam ana, time kasih... :p )

( Budak depan sekali tu la yang kene tinggal kat Melaka sorang2...haha - Generasi ketiga keluarga ana di MMU )

( Senior Director STAD @ HEP MMU, cik zam tanya kami " Ni kopiah Manik Urai ke kopiah mana ni "...haha... - 2 generasi di MMU, Zulhairi di kiri, Zainal di kanan )

( Kami, Hamdan pon join sekali...ape kamu buat tu zul? )

( Dan kami lagi...zul wadiqurra, abah, cik zam, abg ngah, hamdan )

( Ucapan mesra dari cik zam untuk adik2 baru )

( Sebahagian dari 2000 orang adik2 baru tengah bersemangat ditengah panas )

( Lepaskan pergi belon2 itu adik2 ku...uiceh )

( Dengan anak sedare, Fatma Nuha, macam ana je comelnya kan? - Kat Mydin MITC Melaka cari barang adik )


Petang hari Isnin Kami jalan2 lah sikit, kat IKEA, IKANO dan lain2, cari2 barang sikit. Rasanya itu saja yang ana mahu kongsi kali ni, maaflah serba ringkas, nak kata ada pekdah kalau baca ni pun ana malu, tapi dari tinggal kosong, tak sedap pulak, kang sunyi sepi wadiqurra ana ni. InsyaAllah kesempatan lain nanti ana cuba isikan dengan yang sepatutnya, biiznillah, ana undur dulu.

( Jangan disangka air yang tenang tiada buaya, jangan disangka di Damansara tiada merak berkeliaran...gambar ni time kat IKANO Damansara, ada plak burung2 merate kat dalam tu, sape sangke...:D )











( Bersama Aleef Nufayl & Fatma Nuha )

( Aleef Nufayl sedang membuat pertunjukan gaya bebas )

6 comments:

salam..

berdesing baca setiap kali jumpa perkataan Klang tu..Eh,gambar2 ni besar sangat la.. dah la besar, asik terklik je lak tu,adeh.. malu nk tgk,..

tahniah untuk mahasiswa baru tu, takde U lain ke kt Malaysia nih?? meh la hantar ke Jordan, biar kene buli dengan saya.. suka2!!

 

to cik santun...

wslm wrhmtlh

bedesing eh?...awat lagutu?...jeles xpat balik klang ke...balik jela...nek kapal selah meh...murah skit...:p...sape suh klik...besar ke?...sape suh klik...lala

hOhO...xsempat nak kene buli da, sempat kamu da nak balik pun kan...buili la yg mana ade skg tu ye...hehe

 

salam..

wah..budak baru 2 ok,tidak seperti yang dikatakan oleh penulis..

co-pilot@kak ros upin dan ipin tgh membuli budak baru 2..hahhaaha..lalalala..

- co-pilot yang cemerlang -

 

salam
pehhhh sume keturunan berumah tangge di MMU.hehe

tu siap da smpai IKANO IKEA xsinggah pun rumah ye. huh huh.

 

to anonymous @ co-pilot yang cemerlang

ok ke?...dia blakun je tu...hehehe...tgk la adik sapa...mesti la ok...kueng3

wah3...kak ros upin ipin telah menunjukkan belangnya...takpe2...time kasih kerana membuli....hahahaa..

to andi

haa..tu la pasai...pasni jadi tempat anak banak wadiqurra' la MMU tu...hihi...

aisep...tu pasal...dekat da kan...awat x ajak awai2...hehe...

 

salam..

takmo komen pasal tuan blog..byk sgt cerita dia..

-nufayl dah tinggi..makin nsem le beliau..hehe