.:: WaDi aL QuRRa' ::.

BISMILLAH... IQRA!.. AFHAM!.. AMAL!... Dunia ini adalah perlembahan yang subur dengan ilmu YANG MAHA KUASA... Jika bukan kita yang mengusahakan dan menuainya... Siapa lagi yang lebih berhak?...

~ IU Sports Fiesta ~

Bismillah...

Syukur padaNya yang memberi ruang waktu, tiada sesuatu berlaku jika bukan dengan kehendakNya. Selawat dan salam buat baginda junjungan, Muhammad Rasulullah.

Ini sekadar perkongsian, update ringkas berkenaan IU Sports Fiesta. Hari Sabtu dan Ahad ana minggu lepas di bumi Melaka telah terisi oleh satu aktiviti yang menyeronokkan, Alhamdulillah. Seronok dapat mengikuti dan membantu adik2 usrah di MMU, ana tidak tahu apa yang ana bantu selain bermain2 dan menghabiskan makanan :D.

Sabtu, seawal 7.30 pagi kami berkumpul, eh...kalau 7.30 tu bukan ana lah, ana pukul 9.30 kut :D. Kami bertolak dan berkumpul sekitar dataran, menunggu adik2 yang belum tiba, termasuklah yang dari MMU Cyberjaya, mereka lewat akibat "hujan lebat" bak kata Khair yang kepastiannya amat diragui...hehe. Lebih kurang pukul 11 pagi Explorace bermula. Ana membantu menjadi "security", mulanya perlu jaga bahagian lain, tapi tukar ke Taman Tasik, sbb ana rasa tasik lagi seronok :p.

Oleh kerna ana bertindak sebagai "security", jadi permainan2 yang disediakan utk peserta perlu la ana cuba, bak kata ana sendiri, untuk memastikan keselamatan, yela sangat!...Di bahagian Taman Tasik saja, ada 3 aktiviti yg mmg seronok, wall climbing, kayak, dan paintball. Ada lagi checkpoint lain d bahagian Taman Botanikal dan Taman Buaya, tapi ana tak p sanalah, cukuplah ana menjadi "security" di Taman Tasik, Ayer Keroh :D

Alhamdulillah semuanya lancar saja, Sabtu itu explorace telah berjaya ditamatkan tanpa sebarang insiden yg tak diingini. Malamnya pula, ada kuliah dari Ustaz Najib, kuliah peluru tabur kata Ustaz, heheh. Then program dilanjutkan lagi dengan tayangan filem Ketika Cinta Bertasbih 2. Tayangan ini mungkin menyebabkan semakin ramai bercita2 mahu kawin cepat, sesuai degan salah satu tema Institusi Usrah, Usrah Means Family, so kawin la cepat2, leh buat family sendiri :p.

Ahad, IU Sports Fiesta diteruskan lagi agendanya dengan permainan2. Ada futsal, table tennis, dan bola kampung, iaitu main bola macam biasa cuma kena berkaki ayam dan berkain pelikat :D. Ini acara untuk muslimin, untuk muslimat, tanyalah muslimat...hehe. Sudah selesai semua, selepas acara penutup, ana balik dan tutup mata kat rumah...ibadah sirr...fiuh. Btw...tahniah kepada semua komiti dan peserta yang telah menjayakan IU Spotrs Fiesta ini :)

Sedikit perkongsian gambar sebagai seorang "security" :

( Otai security...ada gaya x? )

( "Security" memulakan kerja )

( Memastikan kayak tidak bocor )

( Okay...selamat! :p )

( Ini pula semasa memeriksa kekuatan tali wall climbing tu, alhamdulillah kukuh...)

( Berkayak buat kali kedua setelah explorace tamat, ini utk memastikan...err..apa lg alasan nak bg ye? :p )

( Futsal )

( Bola Kampung )

5 comments:

salam.

sayangnya x dapat cuba paintball tu..
xpe..lain kali barangkali..insyaAllah

 

security terbaek..!!!!!!!mencuba semua permainan utk memastikan keselamatan peserta...hehehe

 

salam

apsal ko nmpak tembam haa..? makan bnyk nau erk?

:P

 

to nurafaz

wslm wrhmtlh...

a'ahkan...itu je yg x sempat, tgk2 dah simpan la pulak...isk3...insyaAllah lain kali la plak ya, kene tunggu IU buat lg la kut..:D

to anon

mmg terbaik dari yang terbaiklah....tanggungjawab security kan...haha

to anDi

wslm wrhmtlh

erk...tembam ke?...cOmel x?...heheh

nak kata makan byk xdela sgt...tp xpelah..asal cOmey kan nin...:p

 

ceyt nyampah semua nak pastikan selamat kunun..haha pe2 hal tq ek kerna sudi jadi pengawal