.:: WaDi aL QuRRa' ::.

BISMILLAH... IQRA!.. AFHAM!.. AMAL!... Dunia ini adalah perlembahan yang subur dengan ilmu YANG MAHA KUASA... Jika bukan kita yang mengusahakan dan menuainya... Siapa lagi yang lebih berhak?...

~ Konsert Lifeline Gaza & KLIBF 2010 ~

Segala puji dan syukur kepada Allah, tuhan sekalian alam, pemilik segala yang ada. Selawat dan salam buat baginda junjungan, Muhammad Rasulullah SAW.

Alhamdulillah, diberi ruang masa lagi untuk meng'update'. Update ini sekali lagi adalah update uktiviti secara ringkas, tak sempat nak menulis artikel...eheh, tak sempat ke malas. Ok, hari Jumaat lepas ana bersama sahabat, berkonvoi 2 buah kereta, satu Kembara yang ana bertindak sebagai pilotnya, kedua adalah kancil yang Hafizuddin Pemude Kahfi menjadi pilotnya. Tujuan kami adalah Konsert Lifeline Gaza anjuran HALUAN dan NGO2 yang lain.

Kami terus ke Shah Alam dulu, kemudian bergabung dengan konvoi HALUAN, aha...ana menjadi ahli konvoi HALUAN. Tapi yang agak dasyatnya dari Melaka ke Masjid Wilayah mengambil masa lebih kurang 5 jam, bukan apa, ada masalah teknikal sikit, masing2 nak menimba pengalaman lebih, so kitorang ambik long cut lah. Sampai saja di Dewan Masjid Wilayah tu, persembahan baru nak mula, tak ketinggalan lah kami walaupun lewat sampai, alhamdulillah.

Persembahan daripada kumpulan Shoutul Harokah, Bro Muadz, dan Da'ei sememangnya mantap2, mampu membangkitkan rasa terhadap perjuangan bagi membela Palestine. InsyaAllah, dengan usaha yang sedikit ini pun, di harap kita punyai jawapan kelak bila di tanya olehNya tentang apa yang kita buat bilamana Palestine di cabuli. Biar hanya sedikit, tapi telah ada usahanya berdasarkan kemampuan yang ada, bukan hanya beretorik kosong tanpa praktikal.

Yang tak boleh tahannya, kami sempat naik ke pentas semasa persembahan, kibar2 bendera...ada berani?...haha...tak cukup dengan itu, sempat kami buat tarian arab betul2 di barisan paling hadapan semasa persembahan... :D. Apa pun sememangnya bersemangat dan paling pentingnya mengingatkan kita terhadap nasib saudara kita di Palestine sana. Sungguh, mereka memerlukan bantuan!...tidak kiralah apa bantuan yang mampu, beri saja!

Esoknya, selepas sarapan, terima kasih buat Hafizuddin and junior2 yang sudi menyarapankan kami...hehe, kami terus ke Pesta Buku Antarabangsa KL, fiuh...memang sangat ramai manusia, cukup sendat, kereta pun terpaksa parking jauh2 nun disana. Apa pun amat2 seronok dapat melihat buku yang banyak...ehehe, niat asalnya tak mahu beli apa pun, sebab memang tak ada bajet, memang tingtOng, tetapi telah tergoda akhirnya, terpaksa juga bergadai bergolok membeli :D.

Di pendekkan cerita, kami pulang berasingan, Kancil balik dulu, Kembara stay lama sikit kat KLIBF. Telah habis shopping, kami mahu pulang, tapi on the way balik, singgah pula kat rumah junior di Semenyih, makan lagi, sekarang sorang lagi junior berhutang untuk menyarapankan kami...heheh. Alhamdulillah sedap2 semuanya, akhirnya sekitar pukul 10 malam hari Sabtu, kami tiba di Bukit Beruang....thumma alhamdulillah!

Sedikit Perkonsian Gambar :

( Muslimin - Wakil Kehormat MMU ke Konsert Lifeline Gaza :D )

( Persembahan Bro Muadz...cayalah bro! )

( Ni dia Shoutul Harokah yang memang bersemangat dan membangkitkan semangat! )

( Kibar2! )

( Shoutul Kelate :D )

( AiyOk...nak lOmpat naik pentas ke Zul? )

( Zulfaz...kibar jangan tak kibar! )

( Hasbul Hadi ngan abang askar :D )

( Muka semangat Din Pemude Kahfi )

( Dengan salah seorang Mujahid Shoutul Harokah )

( Haaa...ni dia, da melOmpat naik pentas da pOn...tengok makhluk2 yang di bulatkan dalam gambar tu...itu la dia kalau dah semangat, ada berani naik sama??.... :p )

( Tak banyak beli kat KLIBF, mmg xda bajet...huhu...dapat siri Belajar Dari Perang Badar, Uhud, dan Khandaq serta Belajar Dari Dua Umar...apa pun alhamdulillah, teruja dengan buku2 ni!, lagipun kedai buku Salleh tu dekat je, discount pun byk...xpayah tungguh KLIBF pun xpe... :D )

8 comments:

salam.
tkjejut makcik!
ingtkan dok kibar bndera PAS tadi. haha

salah dah aku XD

ni konsert utk muslimin sje je ke?

 

Haha...apa salahnye kalO bendera tu kan?...lagi ngancam :p...

eh tak la....muslimat ade gak haa...ramai je muslimat, belah sana...tak nampak dlm gmbar

 

Salam.

Pada hari akhir, ada juga ke KLIBF tapi tak berniat nak masuk tengok buku pun, hanya sebab kawan ada di KLIBF, nak bagi barang pd dia dan suruh dia keluar ambil barang di kereta :)

Mmg berduyun2 orang, tak selesa kalau gitu... manja sangat kot ana ni. :D

 

wslm wrhmtlh...

oh, hari ahad ye?...aisep, x masuk pon ek...tapi mmg sendapt dan padat la...nak2 hari last...mmg penuh la...takpa la...g je kedai buku mana2...buku sama gak...hehe...

 

siapekah gerangan junior itu??hehe~
mai le dtg jb pulak...rsenye da ade volunteer nk jd pilot...hihi...;D

nadi : lme gak tggu abg zulwadiqurra ni nk update...akhirnya...

 

to bikrunnajah...

ahaa...gerangannya baru ja komen tu...heheh...pilot xde hal, tinggalkesudian tuan rumah la skg...:p

 

Salam =)
Tarbiyah yang diterima sepanjang kembara ke Konsert Lifeline Gaza & KLIBF amatlah mendalam maksudnye..

Banyak pengalaman suka duka yg sukar untuk dilupakan:)

Moga ikatan ukhuwah keranaNya senantiasa berkekalan.. InsyAllah.. Amin...

Alhamdulillah, dengan izinNya bertandang juga antum2 semua ke teratak kecil ana di semenyih.. Kalu de mase2 free, dtglah umah lg yaee~(^_^)

 

wslm wrhmtlh...

tamrin kehidupan...:)

Allahumma ameen...

ahaa...insyaAllah ada kesempatan kitorang g lagi...make sure ada hidangan ye...hehehe