.:: WaDi aL QuRRa' ::.

BISMILLAH... IQRA!.. AFHAM!.. AMAL!... Dunia ini adalah perlembahan yang subur dengan ilmu YANG MAHA KUASA... Jika bukan kita yang mengusahakan dan menuainya... Siapa lagi yang lebih berhak?...

21 Ogos ~ Satu Tarikh, Satu Peristiwa

Bismillah...

Alhamdulillah wa syukurlillah, dengan limpah rahmat dan kurniaNya, telah memungkinkan kita berada dimana kita berada detik ini. Jangan dilupa Selawat dan salam buat baginda tercinta, Muhammad Rasulullah.

Suatu ketika Islam gah, yahudi dan nasrani hanya mampu menjeling dengki. Merancang dan terus merancang, tetapi ianya hanya tinggal rancangan. Islam bertapak mulia, gah dipandang, tinggi duduknya. Yahudi dan Nasrani mundar mandir, cuba mencuba pelbagai helah. Islam tetap utuh berdiri perkasa, cubaan itu hanya picisan. Islam teguh kerana Allah menjadi pengaturnya, dan asbab tindakan ummat terdahulu yg cekal pegangannya.

Namun semakin lama, taring kuffar semakin tajam, sikapnya semakin menggila laparkan darah. Seolah sang singa mahu menerpa sang kijang, tajam pandangannya, tangkas geraknya, kuffar semakin mengganas, mahu menyembelih dan memancung. Ummat Islam yang tadinya cekal, mula hilang keperkasaannya, ajaran sebenar semakin dilupa, berpecah belah, hancur lebur sebuah khalifah. Islam mula diinjak, dihina, bukannya Islam itu rosak, akan tetapi kebejatan ummat yang semakin alpa menghalalkan kepunahan. Di manakah ummat Muhammad yang cekal dahulu?

21 Ogos 1969, si jahat Micheal Dennis Rohan mencetus sesuatu. Sesuatu yang bukannya kecil, dan sesuatu itu adalah penghinaan besar buat ummat Islam seluruhnya. Si bejat itu dengan pegangan teguhnya pada Talmud mengarut, cekal berani dengan tindakan, memulakan satu nyalaan api, yang hampir memusnahkan Masjidil Aqsa tercinta. Inilah dia peristiwa besar 21 Ogos, pembakaran al Aqsa yang didalangi Yahudi kutuk.

Rancangan hina Yahudi Zionis, menghancurkan al Aqsa dan mendirikan Haikal Sulaiman. Itulah dia cita2 dan keberanian si Zionis derhaka. Besar kemusnahan yang berlaku, dikira satu per tiga bahagian masjid musnah. Namun apa yang menarik, si bejat Micheal Dennis Rohan dibiar saja tanpa hukuman. Rakyat Australia yang juga seorang doktor itu dibebaskan atas alasan kurang siuman. Inilah hakikatnya, dunia diperbodohkan, Islam dipermainkan.

Bukan setakat itu, bahkan berulang2 dengan pelbagai cara puak2 yahudi memainkan peranannya bagi melumatkan al Aqsa, menggali terowong, menceroboh masuk, merampas tembok buroq dan bermacam lagi lanjutannya. Nah, sekarang dibarisan mana kita?...di mana kita?...masih leka dengan keadaan senang lenang?...masih enak minum kopi di warung2?...teruskan dengan lalaimu!.

Tulisan ini bukan mahu menggali sejarah sekitar hari al quds dan masjidil al Aqsa, namun ini sekadar loceng peringatan buat semua, agar tidak leka dan hanyut dengan mimpi sendiri. Islam diinjak, al Aqsa di ceroboh, ummat di hina, al Quran dipermain, tetapi dimana kita sahabat? Adakah sudah siap siaga kita seluruhnya bagi menghadapi golongan2 kuffar ini. Adakah sudah cukup teguh tapak kita sepertimana ummat terdahulu mempertahankan Islam?...AYUH!!! bangkitlah dari mimpi dan mulakan langkah pendekar!...kita hancurkan si bejat dan si laknat itu!






p/s : Syukran kepada yang mengingatkan ana akan hari al Quds :), artikel ramadhan menyusul...ahlan ya muslimin, ahlan ya muslimat, ahlan fi Ramadhan Kareem!...