.:: WaDi aL QuRRa' ::.

BISMILLAH... IQRA!.. AFHAM!.. AMAL!... Dunia ini adalah perlembahan yang subur dengan ilmu YANG MAHA KUASA... Jika bukan kita yang mengusahakan dan menuainya... Siapa lagi yang lebih berhak?...

Update Ringkas - Main Pantun2

Bismillah...
alhamdulillah...segala puji dan syukur kepadaNya, selawat dan salam buat pembawa sinar, Muhammad Rasulullah.

Kali ini memang update yang amat2 ringkas, betul!..ana tak tipu!...hehe
update ni saja2 sebab tadi merewang rewang sekejap dekat portal Rakan Usrah, terjumpa pula pantun yang pernah ana buat kat situ dulu untuk bahagian pantun tauhid...kira republished la ni...tak banyak pun...tapi at least ada modal nak update kali ni sebelum posting isu2 lain pula...apa2 saja la zul...asal boleh je kamu ni...:D


Pantun 1

Beralun indah gemersik di kota,
terdetik gundah terasa amat,
hadir sudah dijiwa pendeta,
secubit anugerah pengurnia rahmat.

Pantun 2

Berlayar sendiri kepengkalan hulu,
berhajat puteri di hujung negeri,
biarlah diri dikata dahulu,
tibanya hari balasan diberi,

Pantun 3

Diamnya pendekar digunung tahan,
duduknya berakar tiada bergerak,
biarlah tegar rasa bertuhan,
agar segar hati yg berkerak.


* Cuba perhatikan rima tengah dan rima akhir, payah nak buat tu...berbakat juga ana ni ya...hihi...asal bOley jeee...:D...mOga bermanfaat :)

4 comments:

berakit2 kehulu
berenang2 ketepian
naik feri dulu
naik kapal terbang kemudian

hee..ngarut2
boring ni.. =P

neway, pndai gak zul bepantun. ad bakat tuh. =D

 

time kaseh2...cik anin, anda juga berbakat sebenarnya...hehe

jgn dipuji si zul ni, anda tahu apa akibatnya bukan?...haha

 

salam.

ceh, dia sendiri kata diri sendiri berbakat. hehe. tapi, betul lah. enta memang berbakat. tahniah! lama dah ana tak dengar pantun. asek baca + buat puisi je. ;)

p/s; dah tahun keberapa kat MMU?

 

wslm wrhmtlh...

kalau puji sendiri xpa..leh kontrol lg...tp kalau org lain yg kate...mslh akan timbul...hehe

wah...suka berpuisi ya?...minat yang bagus tu!..:)

alhamdulillah ana skrg tahun akhir n insyaAllah grad pertengahan tahun ni...dOakan...